Skip to main content
A | B | C | D | E | F | G | I | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | V | X | Z

Unha exposición reflexiona sobre a dicotomía público-privado no mundo virtual

Con esa idea, Cerecedo Bretal establece nesta mostra, que pode visitarse ata este sábado 30, un “xogo de reciprocidades visuais entre imaxes presentadas, a colocación dunha serie de obxectos ao longo da galería, e as imaxes “representadas” nas doce pinturas e a peza en vídeo que poden contemplarse nesta exposición.

Resultado dun proceso que iniciou en 2017, a exposición transforma a galería nun “chatroom”, nunha “sala de conversar”, facendo do espazo unha especie de “meta-habitación”, que contén a súa vez “outra serie de chatrooms representados a través da pintura e do vídeo”, apunta. Nese senso, nove das doce pinturas de pequeno formato que se reúnen nesta mostra representan “distintas estancias interiores, cuxos mobles e obxectos decorativos remiten tanto á cultura popular como ás obras doutros artistas". Á súa vez, no percorrido pola propia exposición o espectador pode atoparse fisicamente con varios dos obxectos reproducidos nos cadros, suscitando deste xeito a dúbida de se pertencen a vivendas reais ou só forman parte dunha montaxe. Ao mesmo tempo, as diferentes imaxes representadas nos cadros preséntanse enmarcadas nunha “mesma interface gráfica de usuario”, que sitúa a súa hipotética procedencia nun sitio web de contidos pornográficos, mentres que a peza en vídeo amosa “unha imaxe capturada desde un punto fixo”, na que pode observarse “un habitáculo cuxa parede remite a unha das pinturas expostas”, á vez que a varias obras de Andy Warhol, á vez que se escoitan uns ruídos "que semellan proceder dunha habitación próxima".

Preguntas sobre “a nosa relación coas tecnoloxías”

“A miña obra caracterizase polo emprego dunha estética que remite e mestura o mundo das pantallas coa historia da arte, tanto clásica como contemporánea”, explica Cerecedo, que a través da combinación de elementos que reúne nesta exposición busca suscitar no espectador unha reflexión en torno a esa dualidades entre o real e virtual, o auténtico e ficticio e o público e privado. “Máis que respostas, co meu traballo pretendo formular preguntas”, recoñece o artista e investigador, que reflexiona nesta mostra sobre “a nosa relación coas novas tecnoloxías”. Deste xeito, esta especie de “meta-habitación” busca estimular un “diálogo coas obras e con nós mesmos”, recoñece Cerecedo, que lembra que o “Chatroom real”, o propio espazo expositivo, fai posible un tipo de interacción diferente ao das contornas dixitais. De aí que se trate, engade, dun proxecto “que ten bastante de situacionista e que penso que cobra máis senso tras o período pandémico”, posto que, entre outras cousas “reivindica o contacto directo, persoal e real”.
Universidade de Vigo