Máis de 100 persoas arroupan en Madrid a presentación do museo de arte contemporánea Costa da Morte, de Corme
Preto de cento cincuenta persoas acudiron á Casa de Galicia en Madrid, sede da delegación da Xunta en Madrid para asistir á presentación do Museo de Arte Contemporánea "Costa dá Morte", proxecto que naceu como homenaxe ao pintor Julio Pujales pola iniciativa da súa viúva e creadora da Fundación Torre-Pujales.
No acto, que presidiu o coordinador de Actividades Culturais Ramón Jiménez, interviñeron Pilar Citoler, presidenta de Honra do Padroado do Museo Raíña Sofía; Carlos Hurtado Casanova, arquitecto do proxecto do Museo de Corme; Tomás Paredes, presidente das Asociacións Española e Madrileña de Críticos de Arte; José María Parreño, profesor da facultade de Belas Artes de Madrid e Cristina Torre Cervigón, presidenta da Fundación Torre-Pujales Museo de Arte Contemporáneo Costa dá Morte.
Jiménez sinalou nas súas palabras a curiosa coincidencia de que "a presentación, se celebre no marco da exposición de pintura do artista alemán residente en Muxía Detlef Kappeler".
Para Pilar Citoler, o Museo foi posible grazas á "forza, o dinamismo, o pulo e valentía de Cristina, para lograr o que logrou".
Para o arquitecto Carlos Hurtado, isto é unha mostra do que se pode facer "con pouco diñeiro e moita vontade; e grazas á Fundación que vai enriquecendo o proxecto a cada paso". Destacou da obra, a escaleira e os exteriores co pozo e cualificouno dende o punto de vista arquitectónico como un "proxecto discreto pero que cumpre a súa función", algo no que o profesor Parreño non estivo de acordo pois describiu a súa intervención na casa como "un traballo de microcirurxía".
Para o crítico de arte Tomás Paredes, "a riqueza dun pobo mídese pola súa cultura e polo espazo e recursos que dedican a ela". Neste sentido recordou que “en Alemaña nos guste ou non, cada pequeno pobo ten a súa biblioteca e o seu museo, algo que non acontece en España, onde a cultura se encontra moi polarizada e case exclusivamente nas grandes cidades". Engadiu tamén que no caso da Cultura, "a oferta, crea demanda e oxalá que a xenerosidade de Cristina ao ceder o seu patrimonio, sirva e contribúa a dinamizar a zona".
Para José María Parreño, que declarou ter sido sempre moi crítico coa apertura de novos museos, recoñeceu que "poucos me impresionaron tanto como o de Corme. Impresionoume o edificio, a escaleira, a colección e o seu proxecto cultural". Tamén aludiu Parreño a que o habitual adoita ser crear un grande edificio e enchelo logo. "Este medrou dende abaixo e polo tanto desenvolverase con fortes raíces. Deséxolle a metade da sorte que se merece", dixo.
Pola súa banda, Cristina Torre Cervigón, tras os agradecementos ás persoas e institucións que apoiaron a súa iniciativa, fixo un pequeno repaso pola historia do Museo. Foi tras a morte do seu marido, cando ao ver a ampla colección de obras de arte que posuía, "un tesouro que quería compartir". Creou entón a Fundación e decidiu o lugar, que "tiña que ser Galicia" e como ademais Pujales era coruñés, e ademais ambos os dous adoraban o mar... Así foi descartando opcións ata encontrar en Corme o lugar idóneo.
Por último, interveu Pedro Tasende quen presentou o vídeo co proxecto "Os camiños do mar" feito polo pobo natal de Eduardo Pondal, o concello de Ponteceso, en colaboración coa Xunta de Galicia e a Unión Europea. Un proxecto que agora estará complementado coa oferta cultural do novo Museo "Costa dá Morte".
O acto finalizou cun animado coloquio no que numerosas persoas fixeron uso da palabra. Entre o público encontrábanse dende antigos alumnos de Julio Pujales e Cristina Torre, que aproveitaron a ocasión para agradecer o gran labor docente que realizaron na súa época de profesores, ata diversas cuestións. Entre elas a formulada á presidenta de Honra do Padroado do Museo Raíña Sofía Pilar Citolet sobre a posible colaboración entre o Raíña Sofía e o Museo de Corme, algo que Citolet, non descartou. "Aínda que non hai precedentes, podería estudarse”, dixo dubitativa.
No acto, que presidiu o coordinador de Actividades Culturais Ramón Jiménez, interviñeron Pilar Citoler, presidenta de Honra do Padroado do Museo Raíña Sofía; Carlos Hurtado Casanova, arquitecto do proxecto do Museo de Corme; Tomás Paredes, presidente das Asociacións Española e Madrileña de Críticos de Arte; José María Parreño, profesor da facultade de Belas Artes de Madrid e Cristina Torre Cervigón, presidenta da Fundación Torre-Pujales Museo de Arte Contemporáneo Costa dá Morte.
Jiménez sinalou nas súas palabras a curiosa coincidencia de que "a presentación, se celebre no marco da exposición de pintura do artista alemán residente en Muxía Detlef Kappeler".
Para Pilar Citoler, o Museo foi posible grazas á "forza, o dinamismo, o pulo e valentía de Cristina, para lograr o que logrou".
Para o arquitecto Carlos Hurtado, isto é unha mostra do que se pode facer "con pouco diñeiro e moita vontade; e grazas á Fundación que vai enriquecendo o proxecto a cada paso". Destacou da obra, a escaleira e os exteriores co pozo e cualificouno dende o punto de vista arquitectónico como un "proxecto discreto pero que cumpre a súa función", algo no que o profesor Parreño non estivo de acordo pois describiu a súa intervención na casa como "un traballo de microcirurxía".
Para o crítico de arte Tomás Paredes, "a riqueza dun pobo mídese pola súa cultura e polo espazo e recursos que dedican a ela". Neste sentido recordou que “en Alemaña nos guste ou non, cada pequeno pobo ten a súa biblioteca e o seu museo, algo que non acontece en España, onde a cultura se encontra moi polarizada e case exclusivamente nas grandes cidades". Engadiu tamén que no caso da Cultura, "a oferta, crea demanda e oxalá que a xenerosidade de Cristina ao ceder o seu patrimonio, sirva e contribúa a dinamizar a zona".
Para José María Parreño, que declarou ter sido sempre moi crítico coa apertura de novos museos, recoñeceu que "poucos me impresionaron tanto como o de Corme. Impresionoume o edificio, a escaleira, a colección e o seu proxecto cultural". Tamén aludiu Parreño a que o habitual adoita ser crear un grande edificio e enchelo logo. "Este medrou dende abaixo e polo tanto desenvolverase con fortes raíces. Deséxolle a metade da sorte que se merece", dixo.
Pola súa banda, Cristina Torre Cervigón, tras os agradecementos ás persoas e institucións que apoiaron a súa iniciativa, fixo un pequeno repaso pola historia do Museo. Foi tras a morte do seu marido, cando ao ver a ampla colección de obras de arte que posuía, "un tesouro que quería compartir". Creou entón a Fundación e decidiu o lugar, que "tiña que ser Galicia" e como ademais Pujales era coruñés, e ademais ambos os dous adoraban o mar... Así foi descartando opcións ata encontrar en Corme o lugar idóneo.
Por último, interveu Pedro Tasende quen presentou o vídeo co proxecto "Os camiños do mar" feito polo pobo natal de Eduardo Pondal, o concello de Ponteceso, en colaboración coa Xunta de Galicia e a Unión Europea. Un proxecto que agora estará complementado coa oferta cultural do novo Museo "Costa dá Morte".
O acto finalizou cun animado coloquio no que numerosas persoas fixeron uso da palabra. Entre o público encontrábanse dende antigos alumnos de Julio Pujales e Cristina Torre, que aproveitaron a ocasión para agradecer o gran labor docente que realizaron na súa época de profesores, ata diversas cuestións. Entre elas a formulada á presidenta de Honra do Padroado do Museo Raíña Sofía Pilar Citolet sobre a posible colaboración entre o Raíña Sofía e o Museo de Corme, algo que Citolet, non descartou. "Aínda que non hai precedentes, podería estudarse”, dixo dubitativa.
Gabinete de Comunicación da Xunta de Galicia en Madrid