'A derradeira leición do mestre' chega a Ourense no marco da mostra 'Castelao e Prada: Irmaus!'

O conselleiro de Cultura e Turismo, Román Rodríguez, participou esta tarde na Sala de Recepción e Protocolo do Pazo Provincial na apertura da mostra Castelao e Prada: Irmaus!, que inclúe como peza central o emblemático lenzo de Castelao, A derradeira leición do mestre, pintado polo artista rianxeiro en 1945 en homenaxe ao amigo e intelectual galeguista Alexandre Bóveda, asasinado en 1936, e que nunca antes tiña saído do Centro Galicia de Buenos Aires, institución á que pertence.

O cadro, que se expón en Ourense en virtude dun acordo de préstamo entre o Centro Galicia de Buenos Aires, a Deputación Provincial de Ourense e a Consellería de Cultura e Turismo, poderá ser visto durante o próximo mes na cidade das Burgas, antes do seu definitivo retorno ao Centro Galicia a partir do vindeiro 7 de abril.

O titular de Cultura destacou na visita á mostra a importancia da “peregrinación” do lenzo por Galicia e, en concreto, desta itinerancia ourensá, que leva a obra de Castelao ao “berce do galeguismo”. “Ourense e Santiago –explicou Román Rodríguez– son as cidades que acollen esta obra que forma parte da nosa arte, da nosa historia e do noso ideario colectivo. Un lenzo que nunca até agora chegara a Galicia e que está a espertar gran interese”.

O conselleiro subliñou a importancia desta exposición, organizada pola Deputación de Ourense, pola súa contribución á difusión e posta en valor do noso patrimonio cultural e a transmisión á sociedade “dos valores que Castelao e Prada defenderon e difundiron.” “Dúas persoas, dous persoeiros –concluíu o titular de Cultura–, que traballaron sempre co obxectivo do desenvolvemento e a dignificación da nosa terra, nun tempo e nunhas circunstancias tan adversos que aquilatan o valor dos seus moitos e moi diversos logros”.

Visitaron a mostra e interviñeron no acto, ademais de Román Rodríguez, o presidente da Deputación de Ourense, Manuel Baltar, o presidente do Centro Galicia de Bos Aires, José María Vila Alén, a filla de Alexandre Bóveda, Amalia Bóveda, e o presidente do Centro Pen Galicia, Luís González Tosar.