Galicia duplica o seu saldo migratorio co extranxeiro, con preto de 13.000 persoas

Tamén o balance da poboación que chegou a Galicia desde outras partes de España respecto á que saíu experimentou un crecemento máis ca notable, cun 220,57% de incremento, deixando unhas cifras positivas en 252 habitantes.

Foron os españois residentes noutras comunidades autónomas os que máis aportaron a este crecemento, cun incremento do 264,81% respecto a 2017 e un saldo en termos absolutos de 178 persoas máis.

En ámbolos dous casos, tanto no saldo co estranxeiro coma co nacional, a provincia de Pontevedra é a que experimenta unha maior suba poboacional, que chega ao 1.464% no caso da diferencia entre as persoas chegadas desde o estranxeiro e as que saíron, e que incrementaron en 3.309 o número de habitantes pontevedreses. A variación interanual do saldo migratorio co resto de España, pola súa banda, é do 475%, o que se traduce en 230 persoas máis.
Tras Pontevedra, é Ourense a provincia que máis medra en termos de saldo migratorio co exterior (co 61,72%), seguida da Coruña (co 40,34) e Lugo (38,65%). Co respecto ao balance co resto de España, Lugo ocupa o segundo lugar (cun crecemento do 313,11%), seguida da Coruña (co 50,94%) e Ourense (48,48%).

Menos emigrantes no exterior e máis retorno

Estas cifras compleméntanse coas relacionadas coa emigración galega no resto do mundo, que arroxan un panorama que rebaixa cada ano a porcentaxe de galegos que residen no exterior que foron nados en Galicia e emigraron máis tarde por diferentes razóns. A cantidade de emigrantes que aínda residen no estranxeiro pasou, deste xeito, nun ano de supor o 29.7% do total de galegos que viven fóra das nosas fronteiras a constituír o 29% (é dicir, 15.579 galegos), porcentaxe que vén diminuíndo incesantemente desde 2011, segundo reflicten as estatísticas oficiais publicadas o pasado mes de marzo.

O retorno de emigrantes trouxo de volta a Galicia a 6.202 galegos en 2017, cuxos principais países de procedencia son Venezuela, Suíza, O Reino Unido e os Estados Unidos, segundo se desprende das últimas cifras oficiais feitas públicas polo INE. Os datos provisionais correspondentes ao primeiro semestre de 2018 apuntan, pola súa banda, a un incremento de cara os datos definitivos do ano pasado.