Skip to main content
A | B | C | D | E | F | G | I | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | V | X | Z

O CGAC afonda na memoria da paisaxe coa mostra ‘Nalgures’ da australiana Narelle Jubelin

O Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) afonda na memoria dos lugares e das súas formas de ocupación coa mostra Nalgures, da australiana Narelle Jubelin. A exposición foi presentada hoxe polo director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, nun acto que contou coa participación da artista, a comisaria, Natalia Poncela López, e do director do CGAC, Santiago Olmo. Deseñada por Marcos Corrales Lantero, pódese visitar a partir de hoxe e ata o 16 de outubro.

Na súa intervención, o representante da Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades destacou o achegamento ao contexto galego da iniciativa, coa incorporación de fotografías da catalana Anna Turbau realizadas a finais dos anos 70 e que reflicten “o territorio, a memoria e a identidade dunha Galicia en tránsito”. “A artista inclúe por primeira vez nunha exposición outras creacións artísticas, como as imaxes mencionadas ou pezas descatalogadas de Cerámicas do Castro e de Sargadelos, algunhas pertencentes ao Laboratorio de Formas”, apuntou.

Segundo o director xeral de Cultura, o punto de partida do proceso de traballo de Narelle Jubelin é a análise dos contextos que enmarcan os seus proxectos, con obxectos ou pezas literarias como referentes. Nesta liña, referiuse á intervención caligráfica sobre as ventás do CGAC na que a artista australiana interpreta o poemario A desvértebra, da galega Ana Romaní. “De aí saen os primeiros fíos deste urdido ao que se unirán outros cabos que percorren distintos espazos”, engadiu.

Presenza central da técnica do bordado

Anxo M. Lorenzo destacou tamén a presenza central da técnica do bordado nos proxectos de Jubelin, mediante a que reinterpreta con gran precisión outras obras ou documentos fotográficos. Para o director xeral, o resultado “son pezas coas que consegue unha gran capacidade analítica, crítica e conceptual”.

Ademais de obras realizadas especificamente para Nalgures, na exposición únense elementos de series anteriores, como Shumakom, Flamenco primitivo, The Presence of Black e Afterimage, que formaron parte de exposicións en diversos países. Afóndase así na memoria da paisaxe e das construcións humanas habitacionais, pero tamén nos modos de ocupación espacial e na redefinición formal das distintas producións culturais.
R.