A Rede Localis incide na necesidade de melloras para os municipios de menor poboación

No informe advírtese que é preciso poñer en marcha medidas que contribúan a frear o despoboamento dos municipios de menos de 5000 habitantes, tendo en conta ademais que en Galicia o 64% das entidades locais atópanse nesta situación. O documento afonda nas causas desta regresión demográfica e as medidas necesarias para avanzar na cohesión social e territorial “sen deixar atrás os retos das zonas rurais”. Neste senso, a directora xeral destacou a necesidade de que “as institucións teñan como obxectivo prioritario garantir a igualdade de oportunidades da cidadanía e a calidade na prestación de servizos públicos con independencia do lugar de residencia”.

O informe, dirixido por Concepción Campos e Roberto Fernández Llera e a coordinación de María Cadaval, tamén sinala o papel das deputacións provinciais na asistencia ao desenvolvemento dos municipios máis pequenos en base a un marco autonómico e supervisor. Ademais, fai referencia ao Estatuto Básico de Municipios de Menor Poboación para mellorar a situación destes concellos máis pequenos. Entre outros moitos aspectos, no texto da Rede Localis tamén se reflexiona sobre a reforma da lei estatal reguladora das bases do réxime local e sobre a revisión e actualización do marco lexislativo autonómico en materia de administración local, na que a Xunta está a traballar mediante un acordo coa Universidade de Vigo.

Cátedra Institucional de Bo Goberno Local

A publicación do informe presentado este mércores enmarcase na Cátedra Institucional de Bo Goberno Local posta en marcha o ano pasado entre a Xunta e a Universidade de Vigo co obxectivo de modernizar o marco lexislativo local grazas á experiencia investigadora da Rede Localis. Tal e como explicou a directora xeral de Administración Local, esta cátedra supón un espazo de reflexión e debate sobre as propostas de mellora no ámbito local para “avanzar cara unha administración do século XXI e facilitar o cambio de adaptación das entidades locais aos retos e demandas da sociedade actual”.