O Centro Dramático Galego estrea en Galicia 'Manuela Rey Is In Da House' con tres funcións no Teatro Principal de Santiago

Así o explicaron o director da Axencia Galega das Industrias Culturais, Jacobo Sutil, e mais o director do Centro Dramático Galego, Fran Núñez, que participaron hoxe na rolda de prensa deste proxecto xunto á concelleira de Capital Cultural, Míriam Louzao, a actriz do elenco Raquel Crespo e a vicedirectora do Instituto de Ciencias do Patrimonio (Incipit-CSIC), entidade que acometeu os traballos de investigación arqueolóxica.

Baixo a dirección escénica de Fran Núñez, quen asina tamén a dramaturxia, a conexión galego-portuguesa reflíctese tanto na composición dos equipos artístico e técnico como na propia temática da peza, inspirada na historia de Manuela Rey, nacida en Mondoñedo en 1842 e falecida en Lisboa en 1866, aos 23 anos de idade.

Linguas e talentos compartidos

Ao igual que a vida de Manuela Rey, esta produción emprega en escena as linguas e os talentos artísticos e técnicos tanto de Galicia como de Portugal. Pola banda galega, Mariana Carballal, Raquel Crespo e Xosé Lois Romero, quen asina tamén a música, integran o elenco do espectáculo xunto aos intérpretes portugueses Neto Portela, Nuno J. Loureiro, Rafaela Sá e Teresa Vieira. Acompáñaos en escena a arqueóloga Paula Ballesteros, responsable á súa vez da investigación histórica. Pedro Azevedo deseñou o vestiario e a escenografía, realizada polos técnicos do Centro Dramático Galego, mentres que Nuno Meira se encargou da iluminación. O equipo complétase coas achegas de Neto Portela e Guilherme de Sousa nos apoios á creación e ao movemento, e a colaboración especial de Paula Mora, actriz residente no Teatro Nacional D. María II.

Despois da súa estrea en novembro pasado no Teatro Municipal Sá de Miranda de Viana do Castelo, e de facer unha segunda visita á vila portuguesa a semana pasada, onde se volveu representar entre o 7 e o 9 de marzo, a peza chega agora a Galicia en colaboración co Concello de Santiago de Compostela e como parte das actividades do 40º aniversario do Centro Dramático Galego. Ás tres funcións no Teatro Principal o xoves 14, venres 15 (con coloquio #posfunción ao remate) e sábado 16 de marzo ás 20,30 h súmase un pase previo o mércores 13, dirixido ao alumnado da USC no marco do seu programa Faíscas Culturais, que abrangue durante todo o mes varios coloquios e instalacións artísticas arredor da figura da artista.

Despois desta estadía, o espectáculo viaxará de novo a Portugal como parte das carteleiras de citas tan relevantes como Festival de Teatro de Expressão Ibérica (FITEI) de Porto os días 16 e 17 de maio e do Festival de Almada o 14 de xullo.

Reconstruír a memoria da ‘muller lirio’

A partir de textos de Almeida Garret, Eduardo Augusto Vidal, Ernesto Marecos, Manuela Rey, Paula Ballesteros, Sousa Bastos, Xaquín Núñez Sabarís e do propio elenco, o espectáculo tenta reconstruír a memoria arredor da actriz e escritora alcumada a muller lirio.

Rodeada de misterio, a historia da súa vida chega á actualidade a partir de fragmentos soltos e contraditorios. Unha das teorías arredor dela sostén que con seis anos foi entregada pola súa familia a unha compañía teatral itinerante coa que percorreu León, Palencia e numerosas localidades portuguesas antes de chegar a Lisboa, onde triunfou no Teatro Nacional D. María II. Ademais de brillar en escena, existen referencias de que escribiu tamén algunhas obras como a comedia A actriz ou proverbio Por este deixarás pae e mãe. En canto á súa vida persoal, na capital lusa circulaba o insistente rumor de que o rei Pedro V quedara prendido da galega e, posteriormente, o dramaturgo J. A. Correia de Barros e o xornalista Francisco Serra chegaron a se bater en duelo por ela.

As entradas para ver en Santiago de Compostela Manuela Rey Is In Da House poden adquirirse a través da plataforma www.compostelacultura.gal, na Zona C da praza de Cervantes e no despacho de billetes do Teatro Principal os días de función desde as 19,30 horas.