O Gaiás presenta o traballo das últimas residencias artísticas co foco na vivenda, a identidade de xénero, a escultura téxtil e creación de música con mapas
A directora xerente da Fundación Cidade da Cultura, Ana Isabel Vázquez, participou xunto coas artistas seleccionadas nunha xornada aberta ao público para mostrar o traballo desenvolvido neste meses de estadía no Gaiás. Durante o acto, subliñou o compromiso do Goberno galego para manter e fortalecer o apoio a creadoras e creadores, “convertendo o Gaiás non só nun espazo privilexiado para a exhibición artística, senón tamén nun auténtico viveiro de proxectos culturais”.
Cada iniciativa seleccionada nas Axudas das Residencias Artísticas do Gaiás recibiu unha achega económica de 8.000 euros e contou co acompañamento dunha persoa mentora experta, así como cos espazos, recursos e equipos técnicos da Cidade da Cultura para o seu desenvolvemento.
Un manual de navegación musical
Pablo Seoane e Macarena Montesinos abriron as presentacións na mañá do venres con Exercicios sonoros de cartografía inversa, un concerto singular no que usaron como partitura a ruta trazada sobre unha carta náutica da costa de Ferrol. No transcurso da súa residencia, ambos músicos desenvolveron un manual que traduce as coordenadas, as mareas, a profundidade das augas, os naufraxios, faros e liñas de costa a matices musicais como notas, tempo, dinámicas e harmonías.
Este libro de instrucións naceu da investigación sobre a cartografía mariña que conserva a Biblioteca Dixital de Galicia desde o século XVII aos nosos días, e está pensado para que calquera persoa con coñecementos musicais poida usalo para ler e trazar rutas no océano como composicións musicais. O proxecto contou coa mentoría de Beatriz R. Fontán.
O artista multidisciplinar Sergio Marey presentou en formato de performance e instalación o seu proxecto Deus te livre, que contou co acompañamento de Edu Valiña. Unha manta que entretece con fío de chourizos e lá retallos da súa biografía persoal e da de Fernando Pessoa presidiu o espazo escénico desta orixinal proposta. Nela, Marey reimaxina a figura do poeta luso como persoa non binaria, facendo fincapé nas conexións históricas, culturais, lingüísticas e incluso espirituais que comparten Galicia e Portugal, ao tempo que reivindica o rural como un espazo de liberdade para as persoas LGBTI+.
Teatro de cartón á busca de novos fogares
A presentación dos proxectos completouse na tarde coa obra teatral Ca-Co-Flex!, de Isabel Fernández e o Téxtil suspendido da deseñadora de moda María Barros. A primeira é unha obra en construción que emprega os triángulos de cartón como elemento poético e escenográfico para falar da problemática de acceso á vivenda nas xeracións máis novas.
Entrelazando o íntimo co colectivo, e sen desbotar o humor, a obra supón o primeiro traballo dun equipo formado pola directora Isabel Fernández coa artesá Julia Marín e as actrices e actores Ziggi Iglesias, Alixa Ladson, Mateo Rodríguez, Lúa Pagán e Hugo González, que recibiu o apoio do actor e dramaturgo Santiago Cortegoso.
Pola súa parte, María Barros deu a coñecer a serie de figuras escultóricas, realizadas en seda e algodón, ás que deu forma empregando técnicas de alta costura e coa dificultade engadida de non usar como soporte o armazón corporal dun manequín. A artesá e escultora Mercedes Vicente foi a mentora do proxecto.
Cada iniciativa seleccionada nas Axudas das Residencias Artísticas do Gaiás recibiu unha achega económica de 8.000 euros e contou co acompañamento dunha persoa mentora experta, así como cos espazos, recursos e equipos técnicos da Cidade da Cultura para o seu desenvolvemento.
Un manual de navegación musical
Pablo Seoane e Macarena Montesinos abriron as presentacións na mañá do venres con Exercicios sonoros de cartografía inversa, un concerto singular no que usaron como partitura a ruta trazada sobre unha carta náutica da costa de Ferrol. No transcurso da súa residencia, ambos músicos desenvolveron un manual que traduce as coordenadas, as mareas, a profundidade das augas, os naufraxios, faros e liñas de costa a matices musicais como notas, tempo, dinámicas e harmonías.
Este libro de instrucións naceu da investigación sobre a cartografía mariña que conserva a Biblioteca Dixital de Galicia desde o século XVII aos nosos días, e está pensado para que calquera persoa con coñecementos musicais poida usalo para ler e trazar rutas no océano como composicións musicais. O proxecto contou coa mentoría de Beatriz R. Fontán.
O artista multidisciplinar Sergio Marey presentou en formato de performance e instalación o seu proxecto Deus te livre, que contou co acompañamento de Edu Valiña. Unha manta que entretece con fío de chourizos e lá retallos da súa biografía persoal e da de Fernando Pessoa presidiu o espazo escénico desta orixinal proposta. Nela, Marey reimaxina a figura do poeta luso como persoa non binaria, facendo fincapé nas conexións históricas, culturais, lingüísticas e incluso espirituais que comparten Galicia e Portugal, ao tempo que reivindica o rural como un espazo de liberdade para as persoas LGBTI+.
Teatro de cartón á busca de novos fogares
A presentación dos proxectos completouse na tarde coa obra teatral Ca-Co-Flex!, de Isabel Fernández e o Téxtil suspendido da deseñadora de moda María Barros. A primeira é unha obra en construción que emprega os triángulos de cartón como elemento poético e escenográfico para falar da problemática de acceso á vivenda nas xeracións máis novas.
Entrelazando o íntimo co colectivo, e sen desbotar o humor, a obra supón o primeiro traballo dun equipo formado pola directora Isabel Fernández coa artesá Julia Marín e as actrices e actores Ziggi Iglesias, Alixa Ladson, Mateo Rodríguez, Lúa Pagán e Hugo González, que recibiu o apoio do actor e dramaturgo Santiago Cortegoso.
Pola súa parte, María Barros deu a coñecer a serie de figuras escultóricas, realizadas en seda e algodón, ás que deu forma empregando técnicas de alta costura e coa dificultade engadida de non usar como soporte o armazón corporal dun manequín. A artesá e escultora Mercedes Vicente foi a mentora do proxecto.
R.