Crisis en el PSdeG: Pachi Vázquez cree que el comité federal aprobará el calendario de las primarias gallegas y Besteiro dice que no se pueden producir más retrasos

El comité federal del PSOE de este sábado 13 de julio aún tiene que avalar el experimento gallego antes de que una modificación de los estatutos pueda extender las primarias para elegir secretario general al resto del partido, tal y como había anunciado el pasado mes de abril el secretario de Organización, Óscar López.
Según Gómez Besteiro, es "necesaria y urgente" la "regeneración" en el PSdeG para "demostrar a la ciudadanía que la política sirve para algo". "El PSOE es más importante en estos momentos que hace 30 años, y por eso debemos regenerarnos". Destaca como un objetivo prioritario "conseguir la participación ciudadana en todos los procesos, la implicación de la militancia y de la ciudadanía". En opinión del también presidente de la Diputación de Lugo, la renovación de líderes "no es la cuestión", sino que "el partido es un ser vivo que ha de renovar ideas y caras, pero lo importante son las ideas y conseguir la regeneración democrática".
Gómez Besteiro asegura que se siente "respaldado" por los socialistas de la agrupación de la comarca de Lugo, a los que define como "amigos y compañeros", si bien indica que "también es necesario convencerlos de estas ideas" y de que los socialistas se juegan "mucho en estos momentos".
Pachi Vázquez asegura que "no hay nada que apunte" que el Comité federal no apruebe el calendario de primarias del PSdeG
El secretario xeral del PSdeG, Pachi Vázquez, ha mostrado su convencimiento de que el Comité Federal del PSOE aprobará el calendario de primarias para elegir secretario xeral aprobado el 27 de abril en el máximo órgano de decisión entre congresos gallego. "Al final el que lo refrenda es el comité federal, pero no hay nada que apunte en la otra dirección", ha manifestado a preguntas de los periodistas en los pasillos del Parlamento, a propósito de la reunión que tendrá lugar este sábado en Ferraz, y a la que precederá una reunión de la ejecutiva socialista, a la que también irá el propio Pachi Vázquez.
El líder del PSdeG ha afirmado, al ser interrogado por si ha mantenido contactos, que los tiene "todos los días con sus compañeros", y se ha reafirmado en que el calendario "está perfectamente definido y no debería tener problema". "No sé si podría haber ningún retraso, hay un calendario definido, que está claro y que no va a haber ningún tipo de problema", ha subrayado Pachi Vázquez, antes de subrayar que "no hay nada que apunte" en la dirección de no ser ratificado.
El calendario de primarias fija que el 7 de septiembre la consulta con voto secreto y urna para elegir al secretario xeral, mientras que para el 29 de ese mismo mes, según las fechas aprobadas, está previsto el congreso por delegados que renovará la dirección de los socialistas y que tendrá que ratificar al número líder del partido en Galicia.
Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de José Ramón Gómez Besteiro:
José Ramón Gómez Besteiro, aspirante á secretaría xeral do PSdeG, reuniuse coa militancia da comarca de Lugo para presentar o seu proxecto de partido coas liñas de acción para Galicia, no que incluíu moitas das propostas realizadas nos grupos de traballo dos militantes da provincia, que xa finalizaron a entrega de todos os seus documentos finais a pasada semana, así como das aportacións dos compañeiros e compañeiras nos múltiples encontros que vén mantendo en toda Galicia. O socialista propuxo varias medidas orgánicas e de funcionamento para o PSdeG, entre elas a “urxente recuperación da importancia do programa electoral como un compromiso serio coa cidadanía”. Para iso, plantexa unha fórmula de programa electoral “vinculante e con prazos” como “eixo para ter a confianza da xente”.
Gómez Besteiro argumentou esta necesidade tras afirmar que “na actualidade, a perda de credibilidade dos partidos políticos empeza polo incumprimento dos seus propios programas, como está a suceder agora de xeito inaceptable por parte dos gobernos do PP”, e apostou por “devolverlle lexitimidade aos eixos programáticos” como “base para recuperar a credibilidade da xente”. O socialista incluíu esta proposta nun dos temas centrais do seu proxecto orgánico, que ten a rendición de contas e a transparencia como un dos principais obxectivos para “a necesaria rexeneración democrática” do partido.
O aspirante á secretaría xeral destacou que “hai liñas vermellas que o PSOE nunca pode traspasar nin permitir” por “respecto e compromiso coa súa militancia e cos seus votantes”, por iso reivindicou ante a militancia da comarca lucense un proxecto “sobre as bases ideolóxicas firmes que deben identificar sempre ao socialismo” e coa “coherencia” como valor fundamental. “Necesitamos un novo relato que mude a orfandade política actual por novas formas de facer política desde a esquerda como partido transformador que somos”, afirmou Gómez Besteiro, que quere un proxecto “claramente definido e baseado na igualdade, na xustiza social e na solidariedade, que reforce a consideración do público”.
Besteiro volveu realizar un acto coa militancia en Lugo, desta volta comarcal, sete meses despois do seu encontro provincial Partido Aberto, Goberno Aberto na facultade de veterinaria lucense, no que adiantou a súa intención de aspirar á secretaría xeral e no que impulsou os grupos de traballo dos militantes, cuxas conclusións e aportacións son xa unha realidade para o proxecto socialista.
R.