Skip to main content
A | B | C | D | E | F | G | I | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | V | X | Z

Educación prohibirá utilizar el teléfono móvil en las aulas y se creará una Comisión de Convivencia en cada centro educativo de Galicia

Lo ha anunciado el presidente gallego, Alberto Núñez Feijóo, quien ha señalado que esta norma "pionera" se sustenta en "tres ideas clave": la corresponsabilidad, la prevención y la mediación. Con respecto a la corresponsabilidad, se identifica a todos los miembros de la comunidad educativa como "agentes responsables de la convivencia", además de crear un Consello autonómico para la Convivencia Escolar. El Gobierno gallego ha impulsado un decreto que desarrolla la Ley de convivencia y de participación en el ámbito educativo en el que se determina que los alumnos tendrán prohibido el uso del teléfono móvil en clase salvo autorización expresa por parte del profesor y que determinados periodos de expulsión podrán sustituirse por la asistencia a aulas de convivencia inclusiva.

Se creará, también, una Comisión de Convivencia en cada centro de enseñanza que se encargue específicamente de todo lo vinculado con esta materia y que se encuadrará en el seno del consejo escolar. Y es que la finalidad última de la norma, que deja determinadas decisiones como la regulación de la vestimenta en manos de la "autonomía" de los centros, es "implicar" en la convivencia a docentes, administración, alumnado y padres.

Sobre la mediación, el texto recoge respuestas que facilite la "recuperación" del alumnado que sufra o provoque algún problema de convivencia en las aulas. Entre las novedades se incluye un procedimiento de conciliación para la corrección de conductas "gravemente perjudiciales para la convivencia". En palabras de Feijóo, el objetivo que se persigue es que "el diálogo", así como el compromiso del alumnado "corregido" y de su familia sirva para que la persona "agraviada" sea valorada.

También se busca que las medidas correctoras sean "consensuadas", de ser el caso, con la "colaboración" de un mediador para lograr el acercamiento "con las personas afectadas" y, al tiempo, para "facilitar la inmediatez" de la corrección de un conflicto. Además, se regulará el funcionamiento de las aulas de convivencia inclusiva para que, cuando proceda, se sustituya el tiempo de expulsión del alumnado que estuviera temporalmente privado de su derecho de asistencia al centro por su paso por aulas de convivencia inclusiva.

El decreto autonómico también establece la organización de escuelas de padres que podrán proponer iniciativas que tiendan a prohibir conflictos, a mejorar la convivencia o a fomentar el respecto mutuo y la tolerancia en el centro educativo. Feijóo ha subrayado que el decreto insiste también en la prevención con el fin de evitar que se den en las aulas conductas conflictivas. El texto hace hincapié en las medidas preventivas, como por ejemplo el compromiso de la Consellería para realizar actuaciones formativas en materia de convivencia escolar; o el impulso de proyectos de innovación e investigación educativa relacionados con esta materia. Ha añadido que se define el objeto, fines y principios del plan de convivencia que tendrá que aprobar cada centro, así como su estructura y contenidos.

También se profundiza en lo relativo a las normas de convivencia de cada centro fijando los derechos y deberes del alumnado, las conductas contrarias a la convivencia, y las correcciones correspondientes, incluyendo regulación sobre dispositivos móviles y electrónicos. "Entendemos que el uso del móvil en el aula estará prohibido", ha señalado Feijóo, quien ha precisado que sólo la autorización expresa del profesor podría por ejemplo posibilitar a los alumnos que accedan a los datos de su dispositivo para realizar alguna búsqueda concreta en internet.

Feijóo ha afirmado que con este reglamento se pretende garantizar "el mejor clima de convivencia posible", dar respuestas "inmediatas" para afrontar los comportamientos que perturben la convivencia en los centros; y definir "claramente" los derechos y deberes de los miembros de la comunidad educativa.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, deu conta da aprobación do texto do proxecto de decreto que desenvolverá a Lei de convivencia e participación da comunidade educativa en materia de convivencia escolar, pola que Galicia se converte nunha Comunidade pioneira neste eido ao profundar na mediación e prevención de condutas conflitivas nas aulas.

Nun primeiro termo, Feijóo destacou que o decreto afonda en tres ideas clave: a corresponsabilidade, a prevención e a mediación. No que se refire á corresponsabilidade, destacou que o regulamento indica que todos os membros da comunidade educativa son axentes responsables da convivencia, para o que haberá dous instrumentos. Un deles, será a creación dun Consello para a Convivencia Escolar da Comunidade Autónoma, que actuará como órgano consultivo e de apoio a toda a comunidade educativa.

E, por outra banda, crearase, tamén, unha Comisión de Convivencia en cada centro de ensino que se encargue especificamente de todo o que ten que ver con este aspecto e que se encadrará no seo do Consello escolar. Segundo dixo, a finalidade é implicar a toda a comunidade educativa: docentes, Administración, alumnado, pais e nais.

No tocante á mediación, o titular do Goberno galego avanzou que o texto recolle respostas que faciliten a mediación e a recuperación do alumnado que sufra ou que provoque algún problema de convivencia nas aulas. Así, entre as novidades deste decreto, salientou o establecemento dun procedemento de conciliación para a corrección das condutas gravemente prexudiciais para a convivencia, de xeito que se persegue que o diálogo, o compromiso do alumnado corrixido e da súa familia sirva para que a persoa agraviada se sinta valorada.

Así mesmo, búscase que as medidas correctoras sexan consensuadas -de ser o caso- coa colaboración dun mediador, para lograr o achegamento coas persoas afectadas e, ao mesmo tempo, para facilitar a inmediatez da corrección do conflito. Ademais, proseguiu, regularase o funcionamento das aulas de convivencia inclusiva para, cando proceda, substituír o tempo de expulsión do alumnado que estivese temporalmente privado do seu dereito de asistencia ao centro como consecuencia da imposición de medidas correctoras.

O mandatario galego apuntou que a norma tamén establece a organización de escolas de nais e pais que poderán propoñer iniciativas tendentes a prohibir conflitos, a mellorar a convivencia ou a fomentar o respecto mutuo e a tolerancia no centro educativo.

En terceiro lugar, Feijóo sinalou que o decreto insiste, tamén, nun concepto fundamental que é a prevención, co obxectivo de evitar que se dean nas aulas condutas conflitivas. Subliñou, así, que o texto fai fincapé nas medidas preventivas, como por exemplo, o compromiso da Consellería para realizar actuacións formativas en materia de convivencia escolar; ou o impulso de proxectos de innovación e investigación educativa relacionados con esta materia.

Ademais, engadiu que se define o obxecto, fins e principios do plan de convivencia que terá que aprobar cada centro, así como a súa estrutura e contidos. Incidirase, así, na necesidade de que se inclúan medidas, actuacións e programas favorecedores dunha convivencia de calidade, e procesos de seguimento, avaliación e mellora do propio plan. Tamén se afonda no relativo ás normas de convivencia de cada centro, establecendo os dereitos e deberes do alumnado, as condutas contrarias á convivencia, e as correccións correspondentes, podendo incluír -por exemplo- previsións sobre o uso de dispositivos móbiles e electrónicos. “Entendemos que o uso do teléfono móbil na aula estará prohibido”, aseverou ao respecto.

Finalmente, a modo de resumo, Feijóo afirmou que con este regulamento quérese garantir o mellor clima de convivencia posible, de tal xeito que se establecen unhas normas básicas de convivencia; respostas inmediatas para afrontar os comportamentos que perturben a convivencia nos centros; e se definen claramente os dereitos e os deberes de todos os membros da comunidade educativa.
R.