Skip to main content
A | B | C | D | E | F | G | I | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | V | X | Z

Gas Natural Fenosa inaugura el primer parque eólico en Galicia sin subvenciones

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de Gas Natural Fenosa:

El presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, y el presidente de Gas Natural Fenosa, Salvador Gabarró, inauguraron el parque eólico de Cordal de Montouto, que la compañía energética ha construido en los concellos de Aranga (A Coruña) y Guitiriz (Lugo).

El parque de Cordal de Montouto cuenta con seis aerogeneradores y una potencia instalada de 14 megavatios (MW), que producirá alrededor de 37 GWh anuales, equivalentes al consumo eléctrico de unas 12.000 viviendas. La inversión realizada por GAS NATURAL FENOSA en Cordal de Montouto supera los 14 millones de euros.

Este es el primer parque eólico no experimental o singular puesto en marcha en Galicia desde 2012 y el primero que la multinacional energética construye en esta Comunidad desde 2009.

El presidente de GAS NATURAL FENOSA señaló en el transcurso de la inauguración que esta instalación “representa el inicio de las nuevas inversiones eólicas de Gas Natural Fenosa en Galicia”. “Es una muestra más de nuestra contribución al desarrollo económico y energético de esta Comunidad”, añadió Salvador Gabarró.

La inauguración contó con la presencia de destacados representantes políticos, como el conselleiro de Economía e Industria de la Xunta de Galicia, Francisco Conde; así como el alcalde de Aranga, Alberto Platas, y el de Guitiriz, Xosé Mª Teixido. Por parte de GAS NATURAL FENOSA, asistieron, entre otros, el director general de Negocios Mayoristas de Energía, Manuel Fernández, y el director general de Comunicación y Gabinete de Presidencia, Jordi Garcia Tabernero.

El proyecto empleó a 258 personas en la fase de construcción, que se prolongó entre junio y finales de diciembre, momento en el que el parque entró en operación. En este periodo no se registró ningún accidente laboral.

Durante los trabajos, se realizó un seguimiento continuo desde el punto de vista de respeto al medio ambiente y a los valores arqueológicos de la zona, con el objetivo de garantizar el cumplimiento de las medidas definidas en el Estudio de Impacto Ambiental.

Cordal de Montouto es el primer parque eólico que entra en funcionamiento en España sin incentivos a la producción de electricidad, tras el cambio del marco retributivo que se produjo en enero de 2012. Por lo tanto, el parque eólico vende su energía en el mercado mayorista eléctrico (pool) y únicamente recibe el precio que marca la electricidad en él cada hora.

En este escenario regulatorio, GAS NATURAL FENOSA ha invertido en una tecnología madura, como la eólica, y en un proyecto eficiente, situado en una de las mejores zonas de España desde el punto de vista del recurso eólico, como es Galicia.

La instalación de Cordal de Montouto se enmarca en el compromiso que la compañía tiene con esta comunidad autónoma, en la que está desarrollando un plan quinquenal de inversiones que, en 2017, habrá alcanzado los 860 millones de euros. La cifra puede ampliarse hasta los 1.100 millones, siempre que las circunstancias lo propicien, y con independencia de otro tipo de inversiones de carácter social.

Además de ser el primero sin incentivos, Cordal de Montouto se convirtió en 2014 en el único parque eólico puesto en marcha en España, a excepción de un parque experimental, Gorona del Viento, situado en la Isla de El Hierro.

GAS NATURAL FENOSA está tramitando la repotenciación del parque eólico Cabo Vilano (A Coruña), la primera de este tipo en Galicia. La compañía modernizará y optimizará este parque, puesto en marcha a principios de los 90 y uno de los primeros construidos en la comunidad autónoma. El proyecto consiste en la instalación de dos nuevos aerogeneradores, que suman 6 MW, en sustitución de los 22 originales. Además de este proyecto, la compañía continúa con la tramitación de otros 288 MW eólicos en Galicia.

Con la incorporación de Cordal de Montouto, Gas Natural Fenosa cuenta en Galicia con una potencia eólica instalada de 290 MW, con 11 parques en las cuatro provincias. Además, dispone de nueve centrales mini hidráulicas, con una potencia de 106 MW.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, destacou a aposta do Goberno galego polo impulso das enerxías renovables orientada a manter o liderado do sector e á creación de emprego e riqueza. E, neste sentido, referiuse ao parque eólico Cordal de Montouto (Aranga- Guitiriz), como a proba de que o sector das renovables en Galicia ten presente e futuro.

Durante o acto inaugural, Feijóo salientou que este parque é o primeiro proxecto eólico non experimental nin singular que entra en funcionamento en Galicia desde 2012; e a primeira infraestrutura deste tipo que comeza a operar e que non terá ningún tipo de retribucións adicionais aos ingresos producidos pola venda da enerxía xerada. “Estamos ante a primeira instalación posta en funcionamento que competirá de igual a igual coas tecnoloxías convencionais. Non hai retribucións adicionais, nin subvencións”, abundou.

“Trátase dun parque eólico cuxa superficie abrangue os concellos de Aranga e Guitiriz, que conta cunha potencia de 14 MW e seis aeroxeradores e que producirá enerxía suficiente para subministrar as necesidades de consumo de 12.000 vivendas”, explicou, salientando que este proxecto axudará a dinamizar a actividade económica de ambos os dous concellos.

“Estamos, polo tanto, nunha nova época da enerxía eólica; innovando nunha enerxía eólica sen subvencións, sen primas e sen diñeiro público”, incidiu, logo de recordar que no marco do concurso eólico, a Xunta leva activado unha serie de medidas para renovar o histórico liderado do sector eólico galego no novo escenario enerxético estatal.

Nesta liña, aseverou que hai 11 parques autorizados, o que supón 254 MW e un investimento en curso de 354 millóns de euros. E asegurou que, a través dos plans industriais asociados, as empresas adxudicatarias do concurso mobilizaron 850 millóns de euros e xeraron 1.800 postos de traballo, máis do 50% comprometido ata 2020.

Por outra banda, e co obxectivo de que os proxectos viables saian adiante, o responsable autonómico lembrou a aprobación de diferentes medidas fiscais, técnicas e financeiras consensuadas co propio sector para dinamizar os proxectos, entre as que destacou: a aprobación da modificación da lei que permite trasladar a constitución do aval do momento da concesión administrativa ao inicio da construción, o que supón un aforro medio de máis de 23.000 euros por parque; a rebaixa do Imposto de Transmisión Patrimonial do 4% ao 3%; impulso á innovación a través da repotenciación; e facilítase tamén a renuncia total ou parcial de MW.

Logo da activación desta medidas, a eólica segue demostrando a súa rendibilidade, xa que o 83,5% dos megavatios do concurso continúa a súa tramitación, a pesar do cambio de escenario con respecto a 2010. E, ademais, por medio do canon eólico recadáronse xa máis de 114 millóns de euros destinados aos concellos.

Durante a súa intervención, Feijóo resaltou que Galicia: é a terceira Comunidade autónoma con maior potencia eólica instalada; é líder nacional na produción de electricidade mediante enerxía hidráulica, producindo o 25% de toda a electricidade xerada en España por medios hidráulicos; é a segunda produtora de electricidade con tecnoloxía eólica, ao producir o 17,4% do total xerado no conxunto do Estado; e exporta enerxía ao resto do país e a Portugal.

Fotografía: Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia
R.