El debate político gallego se concentra en la inversión municipal en un contexto preelectoral

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha subrayado en el pleno del Parlamento que Galicia se sitúa a la cabeza de las comunidades autónomas con más deducciones fiscales para favorecer la natalidad, con un aumento este año de la deducción fiscal hasta los 1.200 euros anuales en el caso del segundo hijo, y hasta los 2.400 en el caso del tercero o sucesivo.
En respuesta a las preguntas del grupos parlamentarios, Feijóo ha resaltado que esta iniciativa se complementa con otras medidas como el incremento en un 70% del número de plazas públicas de escuelas infantiles -“y por primera vez estamos en la ratio europea de 33 plazas por cada cien niños-; la implantación de la flexibilidad horaria y el teletrabrallo para los empleados públicos; y el incremento del permiso de paternidad.
Si bien reconoció que el problema del envejecimiento de la población es un problema común al resto de España y de Europa, el titular del Ejecutivo autonómico incidió en el compromiso del Gobierno gallego en esta materia, reflejado en el Plan de dinamización demográfica.
Ayuntamientos más solventes y más útiles para los ciudadanos
Sobre la situación actual de los ayuntamientos, Feijóo ha aseverado que hoy los municipios de Galicia son más solventes y más útiles para los ciudadanos. Y, en esta línea, ha destacado la cooperación entre la Administración autonómica y la Federación gallega de municipios nos temas de mayor importancia para los ayuntamientos.
“Pactamos con la Fegamp los grandes temas que afectan a los ayuntamientos”, ha incidido, refiriéndose a la reforma de la Ley del suelo, a la reforma de las normas de hábitat, a la implantación de la Administración electrónica, a la estabilización del fondo de cooperación local y a la generalización de los anticipos en las subvenciones de los entes locales.
Así, y más al por menor, el titular del Ejecutivo autonómico recordó que, en el campo de la Sanidad, “la Xunta asumió en plena recesión económica 51 centros de salud; condonaremos el 50% de las deudas que tenían con el consorcio de servicios sociales del bipartito; pactamos con la Fegamp el nuevo mapa de emergencias de la Comunidad y pusimos a la disposición de los ayuntamientos la red digital; en el campo del transporte, pusimos a funcionar los planes de transporte metropolitano en A Coruña, Santiago, Lugo, Ferrol y Vigo; mantuvimos el fondo de cooperación local a pesar de la bajada de los ingresos de la Comunidad; y adaptamos la Ley de régimen local a los problemas de Galicia”.
Además crear nuevos instrumentos financieros como el canon eólico, que ha acercado a las arcas municipales gallegas 40 millones de euros, Feijóo ha precisado que la suma total de las transferencias realizadas desde la Xunta a los ayuntamientos el pasado año alcanzaron los 300 millones.
En lo tocante a la situación económica, el responsable autonómico subrayó que, pese a encontrar una Galicia que destruía 51.000 puestos de trabajo en el último año del Gobierno bipartito, en el año 2014 comenzaron a mejorar los datos del empleo neto “y, en el 2015 estamos creando empleo”. “Tenemos el mejor mes de abril desde que hay serie histórica. El paro en Galicia bajó un 9,4%, dos puntos más que el promedio de España, y tenemos menos paro registrado en abril de 2015 que en abril del 2011”, dijo.
Nota de prensa del Gabinete de Comunicación del PSdeG:
O portavoz do Grupo Socialista, José Luis Méndez Romeu, acusou a Feijóo de “seguir unha política destrutora cos concellos”, xa que “non lexislan, non financian, non hai un marco legal axeitado e non hai diálogo”. Así o dixo na sesión de control do Parlamento ao presidente da Xunta, que os socialistas empregaron hoxe para facer balance da xestión municipal do PP.
O responsable socialista criticou que o goberno galego teña reducido o financiamento local nun 40 por cento –de 437 a 290 millóns de euros- para uns concellos que manteñen os servizos sociais “en precario, cando non camiño da extinción” como resultado da reforma da Lei de Réxime Local.
Acusou a Feijóo de “non escoitar os informes enviados pola Fegamp” mentres “secuestra o informe sobre a situación do municipalismo requirido polo Parlamento como secuestrou o da Comisión de Bioética”.
Méndez Romeu enumerou os incumprimentos do presidente galego, que deixou “en nada” o seu compromiso de “abrir unha nova era do municipalismo” coa fusión dos concellos de Oza e Cesuras. O mesmo sucedeu coa coordinación de servizos públicos nas áreas urbanas, nas que “mesmo chegaron a facer algo inédito en Europa, fixeron unha área metropolitana sen metrópole: Vigo”.
Tampouco deron “nin un só paso na integración de servizos”, e advertiu que mentres a integración de transporte público urbano e interurbano medra un 3 por cento no Estado, en Galicia diminuíu un 17 por cento nun só ano.
O responsable socialista esixiulle a Feijóo que explique “cándo vai facer efectiva a transferencia dos centros de saúde” que lle reclaman os alcaldes e que permanece paralizada dende 2011. Actualmente hai, dixo, 166 pendentes, con 29 expedientes pechados “e outros cen en distintas situacións” mentres o goberno galego “non responde”.
O único que coñecen os alcaldes, dixo, é que a Xunta estrangulou o financiamento local nun 40 por cento, eliminando as axudas para vivenda, reducindo o 62 por cento nos programas para emprego, un 85 por cento en ordenación territorial e outro 65 por cento nas partidas para comercio.
Advertiu que “nin Sanidade, nin Presidencia nin Facenda” responden ás demandas dos alcaldes galegos, e desoen as peticións da Fegamp para cambiar o modelo de subvencións para facelas incondicionadas, e “mentres fan un Fondo de Compensación Ambiental reducido incrementan o canon da auga e o de Sogama e queren multiplicar o custe de servizos integrados no Consorcio Galego de Servizos Sociais”.
Criticou tamén que o goberno galego non teña reunido “nunca” a Comisión de Cooperación Local, mentres leva 3 anos sen convocar á Comisión de Seguimento do Pacto Local.
Nota de prensa del Gabinete de Comunicación del BNG:
Os datos do Instituto Nacional de Estatística reflicten que o ano 2013 rematou en Galiza co peor saldo vexetativo da historia do país; na actualidade, por cada 160 galegos e galegas próximos a xubilarse, só hai 100 mozos e mozas en idade de incorporarse ao mercado laboral; dende o ano 2009 emigraron do noso país 147.000 persoas; e en só dez anos, a poboación de Galiza pasou de representar o 6,4% do total estatal a só o 5,9%.
Son algúns dos datos expostos polo portavoz parlamentario do BNG, Francisco Jorquera, nunha pregunta ao Presidente da Xunta na sesión de control parlamentario. Uns datos que, segundo Jorquera, “falan dunha crise demográfica propia dun país devastado pola guerra”.
O voceiro parlamentario do BNG acusou ás políticas aplicadas por Feijoo dende a Xunta de estar agravando esta situación de crise demográfica, polo que o advertiu de que “vai camiño de pasar á historia por ter convertido aos galegos e galegas en especie en perigo de extinción”.
Jorquera sinalou que o grave problema demográfico de Galiza non se soluciona só con incentivos fiscais, senón que é imprescindible a creación de emprego estable e de calidade e a posta en marcha de verdadeiras medidas de conciliación e igualdade. “E sobre todo, señor Feijoo, o problema demográfico soluciónase defendendo o dereito de Galiza a ter unha base económica propia”, rematou Jorquera, engadindo que Feijoo non o fai porque non exerce como presidente dos galegos e galegas, senón que exerce como delegado do Goberno central.
Como proba desta submisión a Madrid, o portavoz parlamentario botou man dunhas declaracións do portavoz electoral do PP, nas que Pablo Casado destacaba o gran perfil de Feijoo para seguir as ordes de Mariano Rajoy.
R.